מאמר השבוע

איך מדביקים שקית שתן לתינוק?

שקית שתן לתינוקות

דלקות בשתן לתינוקות הוא דבר שכיח ולא נעים במיוחד וחשוב לטפל בו במהירות. כדי לגלות דלקת בשתן וכן באיזו סוג דלקת מדובר, יש לבצע לתינוק/ת בדיקת שתן בדיוק כמו שמבוגר עושה בדיקת שתן לבדיקות שונות. אצל תינוקות זה קצת יותר מסובך כיוון שהם לא כמו אדם מבוגר היכול לשלוט בצרכיו ובפחות או יותר לאן הוא מכוון אותם ולכן אתם כהורים צריכים לדאוג לאיסוף הצרכים של התינוק/ת. כיצד זה מתבצע? באמצעות שקית שתן לתינוק. 

מהי שקית שתן לתינוק והיכן משיגים אותה?

שקית שתן לתינוק הנה שקית קטנה ושקופה עם מדבקה אותה מדביקים לתינוק/ת באזור בו הם עושים צריכים ועליהם מלבישים את הטיטול. שקיות אלו נועדו כדי להקל על איסוף השתן של התינוק בעת הצורך בבדיקת שתן ומלבד זאת לא משתמשים בהם בדרך כלל. במידה ולא תצליחו לאסוף את שתן התינוק באמצעות שקיות אלו האופציה הבאה תהיה הרבה פחות נעימה עבור התינוקות וגם עבורכם כהורים והיא – קטטר. ניתן להשיג שקיות שתן לתינוקות בכל בית מרקחת וקופת חולים בדרך כלל בהתאם למלאי. 

שקית שתן

ההבדל בין בנים לבנות הוא קריטי?

הורים רבים מציינים שההבדל בין בנים לבנות הוא גדול. בעוד השימוש בשקיות שתן אצל בנים הוא פשוט יותר וההדבקה היא נוחה יותר, הרי שאצל בנות ההדבקה היא פחות נוחה, השתן מתפזר ולרוב בורח מהשקית. 

כיצד מדביקים את שקית השתן לתינוק/ת?

לכל שקית שתן לתינוק יש מדבקה עדינה שבאמצעותה נוכל להדביק את השקית על גוף התינוק באזור בו הוא עושה את צרכיו. מעל שקית השתן ניתן ואף כדאי להלביש את הטיטול כדי לאפשר לתינוק להרגיש כאילו הכול רגיל. כאשר הוא עושה את צרכיו השתן נאסף בשקית ונוכל להגיש אותו לבדיקות בקופת החולים. הורים רבים מתלוננים על כך שהמדבקה עדינה מדי ובורחת מהגוף של התינוק כאשר הוא זז או מסתובב בעת השינה. לכן חשוב לנגב היטב את אזור ההחתלה כולל מרטיבות המגבונים ולוודא שהמדבקה מודבקת היטב על התינוק. כמו כן מומלץ להדביק את שקית השתן לפני שנת צהריים קצרה או אחרי האוכל ובכך להגדיל את הסיכוי שהשקית תאסוף את השתן כמו שצריך והמדבקה תחזיק מעמד.